Summa sidvisningar

lördag 22 oktober 2011

Höst


Jag älskar hösten. Kanske mer än andra årstider. Igår var det  en riktig höstdag. Frosten dröjde sig kvar  på skuggsidan  och släppte sitt grepp först en bit in  på förmiddagen.. Himlen var intensiv blå och luften var sval att andas. De riktiga höstliga utropstecknen var dock alla träden i landskapet  som skrudat sig  i de grannaste höstkläder. Visserligen är även hösten lika lång som andra årstider och färgprakten varar  flera veckor beroende olika trädarters  lövfällning. Men för mig är den perfekta hösten väldigt kort. Det har jag  lärt mig  när jag tidigare gjort en videofilm varje höst under flera års tid. Ibland kan det röra sig om bara en dag  då alla komponenter för lyckade tagningar infinner sig. Rentav timmar. Ändå lyckas man  inte alltid med att bilden motsvarar verkligheten.  Gårdagens försök i den riktningen var inget undantag. Man njuter av alla vackra färger men  bilderna förmedlar ändå inte samma känsla.

Även om man inte kan fånga den kyliga luften, solljusets reflexer eller asplövens rassel vid minsta vindpust,  är det desto viktigare att  få den rätta belysningen för att  förmedla  en liten höstkänsla. Lönnlöv mot blå himmel  är alltid tacksamma. Vill du se fler höstbilder från tidigare års inlägg klicka då  för 2010 och 2009. Dessutom går det att se ett par långa höstpromenader på YOU TUBE  digimages3 under titlarna colors of autum  eller where land meet water.  En bild från dessa videos får avsluta hösten i detta inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar