Summa sidvisningar

lördag 15 oktober 2011

Något i hästväg


På den här promenaden hade jag sällskap av en annan fotograf där vi ibland såg samma motiv och tog samma bilder. Hon med sin  proffsiga  systemkamera och jag med min lilla digitala fickkamera. Hon för att at semesterbilder och jag för att ha bilder till den här bloggen. Det var inte någon tävling mellan oss  men vi kunde konstatera att ena gången hade systemkameran  lyckats bättre och andra gånger var det tvärtom. Oberoende av varandra hade vi sett hästens ”mustasch” i motljuset som föll in i båset genom fönstret.















Här står jag vi ett annat bås och slänger iväg några bilder på en ponny





Ute i solen rådde betydligt bättre ljusförhållanden. Där tog jag  en bild på en häst i strumplästen om jag får uttrycka det så. Han hade i alla fall tappat en sko














Det som emellertid  verkligen var något  i hästväg var antalet bilder som hon tog. Från en dags tagning laddade vi senare över mer än  600 bilder till min PC varav minst hälften från vår gemensamma promenad. Och jag som tycker att jag tar många bilder ibland. Jag nöjde mig denna gång med ca 30 bilder eftersom det mesta redan hunnits med från tidigare utflykter. Men kommer man från utlandet ser man Sverige på ett helt annat sätt. Själv såg jag det med blå-gula ögon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar