Summa sidvisningar

lördag 8 oktober 2011

Löv från förra hösten


Även om de första lövem börjat falla, valde jag ett löv som troligen  trillat ner redan förra året. Det var bara skelettet som återstod och jag visade bilden redan den 10 september. Visar det en gång till för att slippa länka

Jag har sedan dess försökt att  göra något mer med bilden men inte lyckats riktigt som jag tänkt mig. Dels i brist på porträttbilder men  även p.g av bristande  datakunskaper. Det förespeglade mig en bild med ett ansikte som täcks av  lövets  filigranliknande maskverk. Som ett flor ungefär. Nu blev det bara en platt solariserad bild.

Det blev ytterligare en annan variant som inte heller blev  tillräckligt plastisk. Om inte annat fick jag  leka lite med  olika bildbehandlingsprogram. Där uppgraderade jag f.ö. min gamla version av GIMP från 2.6.2 till 2.6.11. Någon förändring kunde jag dock inte konstatera vilket man kunde ha förmodat  efter nio förändriangar. Men jag har ju bara hunnit använda ett fåtal funktioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar