Summa sidvisningar

tisdag 16 augusti 2011

En del annat

För att fortsätta med något  annat maskliknande, såg  jag vid sista utflykten en  kopparödla som  låg rätt över stigen.

Det brukar vara svårt att få syn på dom och jag  har bara lyckats en gång med att videofilma en i skogen. Den här var det dock inga problem med – den var stendöd.:-) Den verkade inte vara skadad så  den har väl dött en naturlig död och inte hunnit  fram  till ödlekyrkogården.

En landskapsbild som länge  ”skräpat” bland fotografierna som jag kan visa innan den försvinner  i glömskans digitala arkiv.

Stockrosor blommar vartefter utmed stjälken. Inte i tur och ordning nerifrån och upp som vän av ordning skulle kunna tycka. Blommorna slår ut lite här och var  när dom behaga att öppna sig. På den här vita varianten  var det  dock någon som försökte gömma sig. En sköldlus hade krupit in mellan två blomblad. Hade inte solen lyst igenom blomman just då, hade jag nog inte upptäckt den. Blev ganska snyggt med silhuetten av baggen. (klicka gärna på bilden för uppförstoring)

Till sist lite fyrverkeri. Brukar man ha som avslutning

Om man tänker sig en nattsvart himmel kring denna tistelblomma kan man nog se en exploderande plym från ett fyrverkeri. Men det är nog bara jag som har lite för mycket fantasi igen. Se istället på nästa bild som liknar  mer en blombild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar