Summa sidvisningar

torsdag 8 september 2011

Bubbelbad


När jag för ett par da´r  se´n  tittade på ett konstgjort vattenfall, passade jag på att ta några bilder där. Utan att egentligen veta varför. Var ju inte något Niagarafall direkt. Tog t.o.m. en kort videosekvens.

Stillbilder på rinnande vatten däremot,  säger många fotografer, att man ska ta med lång exponeringstid så att man får intrycket av rinnande vatten. Hur man än gör blir det ändå inte naturligt. På de här två bilderna har jag fryst ögonblicket  och vattnet kunde lika gärna ha varit av is eller glas.









Det blir inte värst mera levande om  jag klipper in en badande skönhet.



Av någon anledning kom jag att tänka på  filmtitetln ”Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö”. Kunde lika gärna ha tänkt på Anita Ekberg som badade i Fontana di Trevi. Men nu blev det Kim Novak som jag placerade i ett bubbelbad


Ett mera handfast bubbelbad syns på den här bilden som jag fick från Spanien förra månaden.

Visste först inte om det var  någon skulptur eller en dekoration utanför en galleria. Kanske reklam till  någon aqua-park i närheten? Fick då veta att  kloten var avsedda för barn att leka i. Ett eller flera kunde krypa in i bubblorna och tummla runt i dom, studsa och flyta på vattnet. Säkerligen ett omtyckt nöje för barnen men dyrt för föräldrarna.
Men nu har jag bubblat färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar