Summa sidvisningar

tisdag 20 september 2011

Kyrkhamnsdagen II


Jag cyklade vidare  och stannade upp  vid miniracerbanan. Där har jag varit och tittat tillsammans med barnbarnen tidigare och  tänkte bara se om det var några  aktiviteter på gång denna  speciella dag.


Men allt var som vanligt. Man höll på att  trimma sina minibilar och förbereda dom  för tävlingar som troligen skulle köras lite senare på dagen.

Titta bara på den här skapelsen med spoiler och  dödsföraktande förare samt alla påklistrade  eller målade (?) dekaler. Riktiga klenoder som man verkligen månar om.

Jag hade dock inte  tid att invänta några tävlingar utan  cyklade vidare. In på en väg som skulle ta mig bakvägen till kyrkhamnsviken.  I ett skogsbryn  finns en ensam gammal villa och när jag såg en skylt där det stod konstutställning, cyklade jag fram till ett uthus som kanske var ett garage resten av året. Svårt att se för man hade gjort  om det till  ett tavelgalleri.

Utmed väggarna hängde  tavlor av skiftande  stil och innehåll. Jag tog snabbt ett par interiörbilder  och  satte ihop dom senare  i datan  när jag hade lite lekstuga.

En av dom större tavlorna tilltalade mig och  den var värd  ett eget foto. Kanske var det dom svarta prickarna  som gav tavlan  en originell prägel.

Innan jag kom fram till kyrkviken mötte jag åter minitåget. Fick hoppa av från cykeln  för att inte krocka med tåget. Funderade sedan om  loket hade en riktig registreringssklyt och måste underkasta sig den årliga besiktningen. Inte som  personbilar eller taxi, men speciellt för  minitåg. Man trafikerade ju  stundtals  allmän väg  där  det inte gällde några tågregler. Eller är det ett fejkat skattemärke som sitter på skylten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar