Summa sidvisningar

måndag 12 september 2011

Fjäril som blev fluga


När jag ändå håller på att  skriva om flugor – scrolla  ner  till gårdagen – måste jag även visa en bild på denna insekt. Har väntat länge med det eftersom jag fortfarande håller på att leta efter ett namn på denna insekt. När jag tog bild på den  trodde jag att jag hittat en sällsynt fjäril. I alla fall en fjäril som jag inte tagit bild på tidigare.  Klicka gärna en gång på bilden så upptäcker  ni också att det inte är någon fjäril

De stora ögonen att döma efter måste det vara någon sorts fluga. Men ack så många flugor det finns! Det  blev jag varse när jag väl började  leta på webben och  alla flugbilder där.  Det närmaste jag kommer är det latinska namnet  hemipenthes maurus. Där tog det stopp. Hittade inget svenskt namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar