Summa sidvisningar

lördag 3 september 2011

Fåglar på håll


När jag emellanåt skannar igenom vissa fotobloggar, får jag se fantastiska bilder på bl.a. fåglar. Speciellt imponerande är dom bilderna där fåglarna fångats i flykten. Det är redan svårt att fokusera med ett teleobjektiv och följa en fågels rörelse. Jag kan visserligen också  komma nära en fågel  med mina 4x  zoom på min enkla pocketkamera, men då blir ju bilden också därefter.


Den här duvan satt i ett dött träd ganska avlägset och högt upp. Kunde inte avgöra på marknivå vad det var för fågel utan tog en bild för att sedan  förstora den ytterligare i PC:n.
Bilden kan  förståss inte mäta sig med  dom man ser från andra bloggare. Men det blev  en bild endå i all dess enkelhet. Eller kanske just därför. (OBS ej manipulerad i datan)

Från något närmare håll tog jag en bild på hackspetten när den kom  och hälsade på utanför fönstret mot allmänningen. Det går visserligen bra att smyga sig på den när man står i vardagsrummet och sedan zooma in den. Man ser visserligen  att det är en hackspett på bilden, men där tar fotokonsten också slut. Får väl skylla på  otvättade fönsterrutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar