Summa sidvisningar

onsdag 27 juli 2011

Märklig skogsväxt


Ibland kan det vara frustrerande att inte komma på ett namn eller ord. Men lika jobbigt är det  att hitta ett namn på något okänt. När jag var ute för några da´r  se´n  och plockade andra omgången kantareller, såg  jag denna märkliga växt.

Jag har sett denna tidigare om åren  men aldrig vetat namnet på den. Jag letade i växtböcker, jag tittade i svampböcker och jag letade på webben. Det är varken en blomma eller en svamp som det verkar och  därför blir det svårt att hitta den. Man har liksom inget att gå på. Hamnade till slut bland kryptogamerna utan att dock komma i mål.

När jag någon gång  stöter på det rätta namnet kommer jag även att minnas att jag skrev detta. Bloggandet jobbar  vidare i det fördolda så att säga. När man till slut  hitta namnet är man nöjd och glömmer bort det  kort  tid  därefter. Allt för frustrationen att behöva komma på det igen vid ett annat tillfälle.

3 kommentarer:

  1. Just likadana svampar/växter såg jag i skogen häromdagen! Har du kommit på vad det är? Själv är jag väldigt nyfiken.

    MVH Sara

    SvaraRadera
  2. Tallört!

    MVH Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälpen. När man väl fått reda på namnet är det ju bara att googla fram bilden.Visst är det tallört som du skrev

      Radera