Summa sidvisningar

söndag 3 juli 2011

Semestertider


Nu när många har åkt iväg på semester tycks jag nästan vara ensam kvar i sta´n. Åkte därför iväg att handla och  för att se om så var fallet. Det fanns dock några människor i affären och en i varje kassa före mig. Kanske dom som inte brydde sig om att resa till främmande land för värmens skull. För den har vi idag även här med 32 grader. Jag kan dock drömma mig bort till en  semesterresa för länge sedan som varken är jobbig eller svettig. Hittade några dia-bilder från Poschiavo. En liten stad i Schweiz på gränsen till Italien.


Med livet som insats ställde jag mig mitt i den trafikerade vägen där det inte fanns några refuger eller trafikdelare. Men jag ville stå  på mittstrecket fär att få det rätta perspektivet.

Några pittoreska hus med snöklädda berg i bakgrunden. Arkitekturen vittnar  mer om italiensk byggstil än den traditionella  schweiziska  med korsvirkeshus. Som tidigare sagts har mina gamla dia-bilder  påverkats av tidens tand och har mist sin forna lyster och skärpa. Snärt är man väl  själv där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar